Leerkracht organizer

De beste ‘stay cool’ organizing tips!

“Deel jouw beste organizing tip om dit schooljaar je hoofd koel te houden.” Dat was de opdracht voor onze zomerwinactie. Uit alle inzendingen hebben we de meest originele hieronder voor je op een rij gezet!

1. Geef tijdens de leerlingoverdracht niet alleen informatie door, maar ook het bijbehorende e-mailbestand, beurtenstokjes, naamkaartjes, etc. Dat scheelt de nodige opstarttijd. (tip: Aliema Maksoedan)

2 Sorteer voor je je mail op gaat schonen eerst op ‘VAN’ i.p.v. op datum. Zo verwijder je een stuk sneller mails naar de prullenbak. (tip: Els Manders-Cortenbach)

3. Maak een boekenlegger in je groepsmap met allerlei belangrijke zaken die invallers meteen moeten weten. Bijv.: wie gaat er naar de BSO, wie mag niet op foto’s, allergieën, etc. (tip: Mirjam Dekker). NB: in het Overdrachtsboek vind je voorin ook een speciale pagina voor dit soort info 🙂

4. Wanneer je ervoor zorgt dat je van iedere ‘vakantie’ 1 dag gebruikt om voor te bereiden op komende activiteiten, je lokaal van een metamorfose te voorzien en/of oudercontacten vooraf te plannen, geeft dat een boel rust voor de opvolgende weken. Plan deze dagen ruim van tevoren in. (tip: Kimberley Harreman)

5. Gebruik eventueel het thuisdeel van je Leerkracht organizer als to-do list van de dag. Op deze manier kun je de week inplannen en hou je overzicht. Het werkdeel gebruik je dan voor je afspraken. (tip: Mariska Goedknegt-Brons)

6. Maak mini to-do lijstjes. Meestal heb je een lange to-do lijst die alleen maar langer wordt ipv korter. Daarom kies ik voor het naar huis gaan max 3 taken en schrijf deze op een post-it. Die plak ik op mijn pc zodat ik een mini to-do lijstje heb. Zo start je je dag lekker rustig en overzichtelijk. Natuurlijk wel even rekening houden met andere afspraken voor die dag 😉 (tip: Nicole van Hulst)

7. Zet op de middagen waarop je geen vergadering/overleg hebt regelmatig een groot kruis in je agenda en bereid een heel blok rekenen/taal/spelling voor. Kopieerwerk, lessen voorbereiden/uitwerken, spullen/materialen erbij zoeken, etc. Dat geeft overzicht in de methode en minder onverwachte hoeveelheden werk. (tip: mariazon/Instagram)

8. Plan bewust minder in op een dag. Het lukt dan beter om je to-do lijst ook af te werken en alles wat je nu meer doet is extra. En  dat geeft een goed gevoel 🙂 (tip: deklasvanjufminke/Instagram)

Heb jij aanvullingen hierop? Mail ze naar [email protected]!

 

 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie